Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Bu seçim haklarında tüketicilerin hukukunun 11. maddesi; Fiyatın geri ödenmesi de dahil olmak üzere sözleşmeden geri dönüş, malları utanmaz bir felaketle değiştirme veya fiyat azaltma veya ücretsiz bir onarım için başvurma hakkına sahiptir.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürün yanlışsa, tüketici tahkim komitesi, ürünün teslim tarihinden önce tüketiciye uygulanmalıdır.
Kusurlu ürün iadesi kaç gün?
1. 6502 No’lu Tüketicinin Korunması Yasası uyarınca, alıcı, yasal ve cezai yükümlülük olmadan ve gerekçesiz olarak teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde taşınma hakkını kullanarak satın alınan ürünü iade edebilir.
Malın ayıplı olmadığının ispatı kime aittir?
Malların teslimat tarihinden sonraki altı ay içinde tüketiciye oluşturulacak utançın teslimat sırasında mevcut olduğuna inanılmaktadır. Bu durumda, malların kusurlu olmadığının kanıtı satıcıdır.
Ayıplı mal iadesi süresi kaç gün?
Evet, satın alınan mallar kusurlu ise, tüketiciler fiyatı geri ödeme hakkına, hayal edilemez bir yanıltıcı yanıltıcı, fiyat azaltma veya malların teslimat tarihinden itibaren serbest onarımı ile mallardaki değişikliğe sahiptir.
Hangi ürünler iade edilemez?
Kalite, hızlı bozulma ve son kullanma tarihi, mevcut mallar/hizmetler, mevcut mallar/hizmetler, kopyalanabilecek tüm yazılım ve program türleri açısından iade edilemeyen mallar/hizmetler.
Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?
Utanç, malların teslim edildikten sonra sekiz gün içinde alıcıyı incelediğiniz veya incelediğiniz belirlendiğinde net değilse, bu test nedeniyle malların yanlıştır.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Süreç ücretleri, davayı kontrol etmek için mahkeme için yasal olarak ödenmesi gereken masraflardan biridir. Kural olarak, davacı açılacak her durumda müzakere ücretlerini ödemelidir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Hatalı mallar hakkında konuşmak için, sözleşme tarafından kabul edilen mallar teslim edilmelidir, mülkün türü ve kalitesi nedeniyle malların taşıması gereken özellikler eksik olmalıdır. Bu nedenle, mal miktarının eksikliği utanç değildir.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
Alo 175. Bakanlık Bakanlığı’nda kurulan “ALO 175 Tüketici Danışma Hattı”, “Tüketicilerimizin sorunlarına yönelik çözümlerin sunulduğu ve sorumlu yetkililere başvurmaları gereken talimat verildiği bir“ Çağrı Merkezi IELTI’si olarak hizmet vermektedir. Başvuru ve başvurmanız gereken ilgili makamlara, tüketici anlaşmazlıklarına çözüm.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Başvurular, karşılaştırma beyanının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı Tüketici Tahkim Komitesine sunulabilir.
Ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesini isteme hakkı nedir?
4077 sayılı Kanun’un 4. maddesine uygun olarak, tüketicinin, tüketicinin geri ödenmesi de dahil olmak üzere yanlış mülkün teslim edilmesi durumunda, sözleşmeye bağlı yanıltıcı veya serbest fiyat azaltma veya serbest onarım yoluyla sözleşmeden geri dönme hakkına sahiptir.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Kusurlu malları nasıl iade edebilirsiniz? Satın alınan ürün, yanlış mal olan tüketiciye dönmesini istiyorsa ürünü iade edebilir. Bu geri ödeme şirket tarafından kabul edilmezse, Tüketici Tahkim Kurulu’na başvurabilirsiniz.
Kaç arızada ürün değişir?
Bir garanti ile kaplı bir cihaz aynı hatayı dört veya dört kez dört kez tekrarlarsa, üreticinin bu ürünü ücretsiz olarak değiştirmesi gerekir. Bu hakları kaybetmek istemiyorsanız, yetkili hizmetler için endüstriyel ürünlerin onarımını yapmalısınız.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Her şeyden önce, malların etiketleri, ambalaj, reklam ve kullanıcı kılavuzları kontrol edilmelidir. Burada belirtilen işlevlerin mallarda mevcut olup olmadığı kontrol edilir. Mallarda bu tanımlanmış işlevlere sahip değilse veya reklam ve reklamlarda yer alan bilgilere sahip değilse, mallar arızalı olarak kabul edilir.
Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?
-Thek hemen kullanılmalıdır. -Satıcının zayıf ve şiddetli ihmal ile gizlenmesi derhal kullanılmalıdır. -Satıcının kötülükle gizlendiği bir durumu yoksa, satıcı artık kullanılamaz.
Ayıplı mal kaç gün içinde satıcıya ihbar edilmelidir?
“Malların açıkça kusurlu olduğu anlaşılıyorsa, tüketici satıcıyı otuz gün içinde bildirimle bilgilendirmelidir.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Kusurlu malları nasıl iade edebilirsiniz? Satın alınan ürün, yanlış mal olan tüketiciye dönmesini istiyorsa ürünü iade edebilir. Bu geri ödeme şirket tarafından kabul edilmezse, Tüketici Tahkim Kurulu’na başvurabilirsiniz.
Satın aldığımız ürün zamanında teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satış alıcıya teslim edilmezse, diğer taraf, borç veya makul bir süre için makul bir süre talep edebilir. Satıcının elinde, alıcı Türk Taahhüt Kodunun 125. maddesinde oy haklarını kullanabilir.