İçeriğe geç

Malın Ayıplı Olduğu Kaç Gün Içinde Ihbar Edilir

Ayıplı mal kaç gün içinde satıcıya ihbar edilmelidir?

Şikâyet, alıcının ayıptan doğan seçimlik haklarını kullanabilmesi için yapılması gereken bir bildirimdir. Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 23. maddesi, teslim anında açıkça görülen ayıplar halinde ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi gerektiğini hükme bağlamıştır.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Buna göre; Satılan malın ayıbı açık ayıp ise, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi uyarınca malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde; gizli ayıp ise, ayıbın öğrenilmesinden itibaren zamanaşımı süresi içinde ve gecikmeksizin (dürüstlük kuralı gereği en kısa sürede) dava açılmalıdır…

Ayıplı malda ihtar zorunlu mu?

Malın ayıbı alıcıya teslim anında aşikar ise bu ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi zorunludur. Bu düzenleme Türk Ticaret Kanunu md.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.

Ayıplı mal satanı nereye şikayet edebilirim?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.

Malın ayıplı olduğu teslim sırasında açıkça belli ise alıcı kaç gün içinde durumu satıcıya ihbar etmelidir?

Malın ayıplı olduğu teslim anında açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Ayıp ihbarı kalktı mı?

Sonuç olarak 6502 sayılı YTKHK, tüketicinin ayıp bildirim yükümlülüğünü ortadan kaldırmış ve satıcının, ürünün teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıptan sorumlu olduğu karinesini getirmiştir.

Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?

Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.

Ayıplı mal için hangi dava açılır?

Arızalı mallar için talepler görev ve yargı yetkisine göre belirlenmelidir. Burada tüketici söz konusu olduğundan, arızalı mallar için talepler tüketici mahkemesine yapılır. Tüketici mahkemesi yetkili mahkemedir. Yetkili mahkeme, davanın açıldığı tarihte davalının ikametgahıdır.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.

Ticari satışlarda ayıp ihbarı nasıl yapılır?

İlgili hükümde; “Girişimciler arasında karşı tarafın devri, sözleşmenin feshi veya sözleşmenin ifa edilmemesi hususunda yapılacak bildirim veya ihtarlar noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak taahhütlü mektupla elektronik posta yoluyla yapılır.” denilmektedir ve aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.

Ayıplı ürün iadesi kaç gün süresi?

Evet, satın alınan malın ayıplı olması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesini, malın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.

Ayıplı araç ihtarname zorunlu mu?

Yargıtay 13 sayılı kararında bu durumu şu şekilde açıklamıştır: “Alıcı, teslim aldığı malı normal ticari işleyiş gereği en kısa sürede incelemek ve satıcının sorumluluğunu gerektiren bir ayıbı tespit ederse durumu derhal (makul bir süre içinde) satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Erotik Masaj Yapan Escort